موعظة الاحد الثالث بعد الصوم للاب سعدي خضر‎ ‎

فٱجتَمَعَ مِنهُم عَدَدٌ كثير، ولَم يَبقَ موضِعٌ خالِيًا حتَّى عِندَ الباب، فأَلقى إِلَيهِم كلِمَةَ الله" (مرقس 2. 2)

“stroomden de mensen in zulk een aantal samen, dat zelfs de ruimte voor de deur geen plaats meer bood toen Hij hun zijn leer verkondigde.” (Marcus 2, 2)

Het eerste wat Jezus tegen het lijden en de moeilijkheden van mensen, was “Hij hun zijn leer verkondigde. ” (Marcus 2.2). Het is het woord dat geneest en vrijheid geeft, dat het menselijk hart doordringt en verandert, waardoor het met God verzoend wordt. Het is Zijn woord dat het hart van de mens bereikt en hem bevrijdt van wat het leven werkelijk verlamt, hem bevrijdt van afstand tot God, van de afwijzing van Zijn liefde. Het woord van God raakt ons in het diepst van ons wezen, waar we altijd het beeld van God zijn en dichter bij Hem komen, maar in termen van onze waardigheid laat het ons vrij, of we er nu naar luisteren of niet, het accepteren of niet !
Geliefden, laten we ons hart openen voor Zijn Woord, ons bekeren en geloven!
“Een lamp voor mijn voet is uw woord, een schijnend licht op mijn pad.” (Psalm 119, 105)

أول ما فعله يسوع، في مواجهة معاناة الناس وصعوباتهم، هو “إعلان الكلمة” (مرقس 2. 2). إنها الكلمة التي تُشفي وتُعطي الحرية، التي تخترق قلب الإنسان وتغيره، وتصالحه مع الله. إنها كلمته التي تصل إلى قلب الإنسان وتحرره مما يشل الحياة حقًا، تحرره من البعد عن الله، من رفض محبته. إن كلام الله يمسنا في أعماق كياننا، حيث نكون دائمًا صورة الله ونقترب منه، ولكن من حيث كرامتنا يتركنا أحرارًا، نصغي إليه أو لا، نقبله أو لا! ايها الاحباء دعونا نفتح قلوبنا لكلمته، ونتوب ونؤمن!

سِرَاجٌ لِرِجْلِي كَلاَمُكَ وَنُورٌ لِسَبِيلِي.         (مز 119. 105)