Contributies&Donaties الاشتراكات والتبرعات

Elke gift maakt een verschil

Voor contributies en/of donatie kunt u uw bijdrage overmaken op rekening:

لدفع اشتراكات الخورنة او التبرعات يمكنكم الدفع على رقم الحساب الآتي

Iban nummer: NL39INGB0000801023

Ten name van: Parochie VD Syrisch Katholieken in Nederland

Onze parochie kan alleen voortbestaan als parochianen en betrokkenen financieel bijdragen. Uw bijdrage is daarom zeer welkom en wordt zeer gewaardeerd. Uw bijdrage aan de kerkbalans en andere schenkingen die u doet aan de parochie gelden voor de belastingdienst mogelijk als gift die aftrekbaar is van de belastingen.

St. Jan Apostel parochie Syrisch-katholieken in Nederland is opgenomen in het register van erkende culturele ANBI-instellingen (Algemeen Nut Beogende Instelling), zodat donaties, schenkingen en eventuele legaten in beginsel vallen binnen de door de fiscus gestelde voorwaarden voor belastingaftrek.

Het ministerie van Financiën ondersteunt uw gift. Het Ministerie van Financiën wil het geefgedrag van particulieren en bedrijven stimuleren met een aantal fiscaal gunstige maatregelen die in de nieuwe Geefwet (1 januari 2012) zijn opgenomen. Deze Geefwet geldt voor culturele instellingen met een ANBI status (Algemeen Nut Beogende Instelling).

Een gift aan een culturele instelling met ANBI status kan u dus belastingvoordeel opleveren in de inkomstenbelasting. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u door naar de site van de Belastingdienst.

معلومات التسجيل الضريبي لخورنتنا

St. Jan Apostel parochie Syrisch-katholieken in Nederland heeft een ANBI-status.

Patriarchaat Syrisch-katholieke kerk van Antiochië

RSIN nummer (KVK): 853761012

KvK nummer: 60089318

God heeft de blijmoedige gever lief